5.12.2022

Klassikko: Minä, Lewis Trondheim

 Lewis Trondheim: Minä, Lewis Trondheim, Asema Kustannus (ranskankiel. alkuteos 1995), 160 s.

Ihanaa joulukuun alkua sinulle. Niin tämä aika vaan menee nopeasti ja kohta on kuluva vuosi 2022 paketissa. Mutta nyt ensin joulun aika lähestyy ja olen laitellut kotia jo vähän joulutunnelmaan. Täällä on luettu jälleen myös sarjakuvia ja voi että, millainen klassikkoteos pääsikään luettavaksi. Mainio ja välillä hykerryttäväkin; Minä, Lewis Trondheim.
 
 
Minä, Lewis Trondheim ilmestyi alunperin Ranskassa vuosina 1993-1994 erillisinä lehtinä. Lewis Trondheim käy tässä sarjakuvaomaelämäkerrassaan läpi elämää eläinhahmojen kautta. Luin tämän sarjakuvan samalta istumalta, kun en malttanut jättää tätä kesken, niin vetävä tämän tarina ja kuvakieli olivat. Nauroin välillä ääneen ja välillä luin miettien syntyjä syviä... aivan upea teos. Minä, Lewis Trondheim on pehmeäkantinen, mustavalkoinen ja sivuja tässä sarjisten klassikossa on 160.

 
Olen aina tykännyt lukea. Sarjakuvat ovat vieneet mennessään jo ihan sieltä lapsuudesta, ensin tulivat Aku Ankka, Peukaloisen retket, Karvinen ja sitä mukaa sarjisten maailma syveni.  Sitä on vuosien varrella päässyt sarjakuvien mukana mitä ihmeellisimpiin ja erilaisiin maailmoihin ja se on aina yhtä yllätyksellistä ja ihanaa. Tämä sarjakuva Minä, Lewis Trondheim muuten löytyy Asema Kustannuksen verkkokaupasta. Asema Kustannus onkin erikoistunut juurikin sarjakuviin. Kurkkaa Asema Kustannuksen verkkokauppaan vaikkapa tästä.

Minä, Lewis Trondheim on mielestäni todella rehellinen teos. Rehellisyys ja aitous tekevät tästä kirjasta myös mukaansa vievän. Välillä ollaan todella syvissä vesissä ja välillä taas lukiessaan kirjaa, tuntee päähahmon mielen keveyden ja ilon. Piirrosjälki on mielestäni miellyttävää silmälle ja kekseliästäkin. Ihania lukuhetkiä sinulle ja muuten, vink, vink... tämähän on myös joululahjaidea. Palaillaan taas. ♥

t:Kati

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiva, jos jätät kommentin, se lämmittää sydäntä!